Het Oosterhouts Bloggers Collectief

OBC 1e meeting

Van links naar rechts: Peter de Kock, Walther Ligtvoet en Annemiek Eggermont. (uit veiligheidoverwegingen ontbreken ik en de heer Eugene Springer op deze foto)

BREAKING ! – Ja, beste mensen, vandaag was het eindelijk zover. De eerste officiële bijeenkomt van het OBC – want zo noemen wij onszelf – in lunchroom De Huiskamer in Oosterheide is een feit. 29 juni 2016 zal de geschiedenis ingaan als mijlpaal van heel Literair & Bloggend Oosterhout. Geintje…

Deze gedenkwaardige meeting moest natuurlijk voldoende media-aandacht krijgen. Ik sprak gisteren nog met de eindredacteur van de NRC om te checken of ze een verslaggever en top-fotograaf richting Oosterhout wilden sturen. “Rot op man !”, was zijn antwoord. Nou lekker dan. ’s Avonds heb ik nog even gebeld met de redactie van CNN (én de BBC uiteraard) om te kijken of zij dan misschien een journalist wilden laten invliegen, maar hun reactie was zo ongeveer hetzelfde: “Fuck Off ! Get a Life !”

Ik heb nog overwogen om van pure ellende Hart Van Nederland te bellen, omdat zij altijd veel medelijden tonen als het zielige mensen betreft, maar dat heb ik niet gedaan. Ik durfde niet meer. Bang om wederom afgewezen te worden. En daar heb je dan al die nachten voor zitten ploeteren om persberichten in vier (!) talen te schrijven. Zelfs geplastificeerd en al. En waarvoor? Inderdaad, voor Jan met de korte achternaam !

Maar goed, wie zijn wij dan wel? Het OBC bestaat uit vijf bloggers. Vier mannen en een vrouw. Wij komen eens in de zoveel tijd – onder het genot van koffie en koekjes – bij elkaar om slap te ouwehoeren over dit en dat. En de bedoeling is dan dat wij ter plekke een interessante blog in elkaar flansen en die onmiddelijk loslaten op het internet. Een blog waar de Oosterhouter echt iets aan heeft. De thema’s waar wij over bloggen zijn per definitie divers. De Oosterhoutse politiek bijvoorbeeld. Een dankbaar onderwerp, waar je een boek over kan schrijven. Zo kan ik bijvoorbeeld bloggen over Wethouders die pertinent weigeren om contact met je op te nemen (SP !) of over het zwerfvuil in onze wijk, noem maar op. Zo wilde ik vanmorgen graag het actuele thema ‘Thuis bevallen of niet?’ in de groep gooien, maar dat werd rucksichloss weggehoond.

Uiteindelijk hebben we maar een zware dicussie gevoerd over onze naam. OBC klinkt gewoon keigaaf qua uitstraling. Logisch, want ik heb de naam verzonnen. Maar toen begon de beroemde blogger Peter de Kock (wie kent hem niet !) zich er tegenaan te bemoeien. Hij kwam doodleuk met de naam ZBO aanzetten (Zuiderhoutse Bloggers Oosterhout). WTF ?! Ik moest gelijk denken aan Zuivel Boeren Oosterhout. We zijn toch verdomme een stel “intellectuelen” met grote ambities en géén boeren ?! Dus wat er ook gebeurt, ZBO komt er niet in. Over My Dead Body !

Nou beste lezers, dit was het even voor nu. We moeten als OBC nog even aan elkaar wennen maar ik beloof u dat wij bij de volgende meeting met hele serieuze thema’s aan komen zetten. Wij gaan lokale wereldproblemen oplossen en zo. En we gaan het college van Burgemeester & Wethouders eens even stevig aan de tand voelen. Sowieso zitten wij er over te denken om ons als wijk Oosterheide af te scheiden van de Gemeente Oosterhout. Een zogenaamde #oxit. De plannen daarvoor bevinden zich al in een vergevorderd stadium kan ik u vertellen. Of we gaan het hebben over spectaculaire aanbiedingen bij Albert Heijn of de Lidl. Ook leuk. Tot de volgende OBC-blog en houdoe !

 

Over leodejagerblog

Photographer, painter, musician, blogger
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Het Oosterhouts Bloggers Collectief

  1. anita zegt:

    Geweldig!!

  2. Ik heb het je vanochtend niet durven zeggen Leo maar ik was al wat vroeger in de Huiskamer en toen zaten de verslaggevers van de BBC en CNN al op ons te wachten. Ik denk: WTF moeten die hier? Ik heb ze verteld dat ze op de verkeerde plek waren en dat ze in de Bunthoef moesten zijn. Ze zijn weggegaan en niet meer terug gekomen. Waarschijnlijk zijn ze in de Bunthoef midden in een gezellige linedance of bingo terecht gekomen. We zullen het zien op de BBC en CNN.

  3. Daniela zegt:

    Ja, dat is wat je het liefst doet…schrijven, lachen en contact leggen met andere creatieve geesten. Wat zijn we toch rijk in Oosterheide!!!!

Dank voor uw reactie!

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.